Kinderreclame en Carnaval
Afbeelding van aflevering: Kinderreclame en Carnaval

Kinderreclame en Carnaval

Wat zijn de risico's van kindermarketing? En draait carnaval alleen maar om drank?

Dat teveel kinderen te dik zijn, komt door kindermarketing, waarschuwt de Alliantie deze week. Volgens Liesbeth Hop, gezins- en opvoedingscoach en specialist Jeugd en Media, valt het gevaar van kindermarketing wel mee. Het is vooral belangrijk om kinderen weerbaar te maken, stelt ze. Dat kun je ze echter niet leren als er geen reclames voor hen zijn.

Mink de Vries, godsdienstdocent en coördinator van de Postmoderne Devotiebeweging in Zwolle en Deventer, is misschien geen carnavalsvierder, maar hij weet wel veel over de achtergrond van het van oorsprong katholieke feest. Hoewel hij niet is opgegroeid met carnaval, krijgt hij er steeds meer waardering voor.

Live muziek is van Tessa Belifante.

In Dit is de Wereld spreken we met Jan van Beest, die vanuit Oekraïne verslag doet van het staakt-het-vuren dat het afgelopen weekend is afgekondigd.

Lizzy Koster woont in Griekenland en vertelt over de economische crisis. 

Met Bert van den Braak kijken we terug naar de grondwetsherziening van 1983.

En Arno Bornebroek vertelt over de expositie van oorlogskunst in het Arnhemse Museum die vandaag wordt geopend.

Presentatie: Maarten Hagg

Fragmenten terugluisteren

Luister fragmenten terug via radio1.nl/ditisdenacht

Of beluister de hele uitzending hieronder.

Deel deze uitzending: