search tag times-circle comment navicon twitter facebook volume-off volume-up play pause stop left right audio video photo

Hoe begin ik met geloven?

Het panel buigt zich over de brief van Henk. Hij is niet gelovig, maar is een paar keer met een christelijke vriend mee naar de kerk geweest. Dit sprak hem wel aan. Toch lukt het hem niet om te geloven. Als hij de bijbel leest of bidt, doet het hem weinig. Hij vraagt zich af hoe hij dezelfde geloofservaring kan krijgen als zijn vriend?

Beste heren,

 Mijn beste vriend is christen. Ik ben al een paar keer met hem mee de kerk geweest en dat is best wel goed bevallen. Maar het lukt mij gewoon niet om te geloven. Ik zie bij hem wel dat het geloof echt werkt. Maar hoe moet ik beginnen met geloven? Ik probeer soms te bidden en de Bijbel te lezen, maar op de een of andere manier doet het me heel weinig. Ik wil wel geloven dat er een God is die graag wil dat ik hem opzoek, in de Bijbel en in bidden, maar het lukt me niet om dat goed te doen, terwijl dat toch de vereiste is van een christen. Ik mis het gevoel dat God ook echt naar me luistert, terwijl ik inmiddels wel geloof dat God bestaat. Misschien komt het doordat mijn vriend een best wel radicale 'bekering' heeft gehad. Hij was bijna van de ene op de andere dag een compleet ander persoon, nu ben ik op zoek naar zo'n zelfde verandering maar dat komt natuurlijk niet zo makkelijk. Heeft u misschien tips?

Hartelijke groeten,

Henk

Luister de rubriek:

Deel dit artikel:

Reageren

Om reacties te kunnen lezen en/of schrijven moet je toestemming geven voor het plaatsen van cookies.
Klik hier als je toestemming geeft voor het plaatsen van cookies bij het bezoek aan de websites van de Nederlandse Publieke Omroep. Of pas hier je cookie-instellingen aan.