Hij was het jongetje van de beroemde foto in het Amerikaanse tijdschrift LIFE dat vlak na de bevrijding van concentratiekamp Bergen-Belsen zijn vrijheid tegemoetliep. De film 'Life’s Picture' werd destijds niet afgemaakt door een conflict tussen Bromet en de producent die een heroïsche film over de Tweede Wereldoorlog voor ogen stond, terwijl Bromet het juist klein en persoonlijk wilde houden. De film moest antwoord geven op de vraag hoe je verder kunt leven na het trauma van een concentratiekamp.
Sluit je aan
Gratis inloggen
Praat mee op onze sites, beheer je gegevens en abonnementen, krijg toegang tot jouw digitale magazines en lees exclusieve verhalen.
Door in te loggen bevestig je dat je de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring van de EO hebt gelezen en begrepen.
Hulp nodig?
Check de veelgestelde vragen.

De film die nooit afkwam
Eind jaren ’70 werkte cineast Frans Bromet aan een film over holocaustoverlever en kunstschilder Sieg Maandag.
Nu te zien op NPO Start