Ga naar submenu Ga naar zoekveld

Cocky Drost: 'Campagne Week van het Leven slaat plank volledig mis'

In de podcast Deze Week besprek Sjirk Kuijper, Cocky Drost en Joram Kaat de afgelopen week. Dit keer zijn de topics: de campagne van de Week van het Leven, de luisteraars van Deze Week en het instagramaccount 'Onpersoonlijke groei'.

Deel:

De weergave van Spotify vereist jouw toestemming voor social media cookies.

Toestemmingen aanpassen

Sjirk en Cocky verafschuwen het reclamespotje van de Week van het leven. Het idee van de campagne is om aandacht te vragen voor de positie van ongeboren kinderen én voor betere hulp aan vrouwen die onbedoeld zwanger zijn. Cocky: "Ze slaan de plank volledig mis met dat Biblebelt-accent. Ik krijg er de kriebels van. Het toontje staat voor mij voor alles waar niks tegenin gebracht mag worden."

Week van de luisteraar

Joram neemt deze keer de week door van luisteraars van de podcast Deze Week. Jullie maken je zorgen om de coronatoegangsbewijzen, de migranten bij de Wit-Russische - Poolse grens en een TikTok-handgebaar dat je beschermt tegen ontvoeringen. Cocky, Sjirk en Joram gaan dieper op deze onderwerpen in. Houd de Instagrampagina van de EO in de gaten en vertel volgende week welk nieuws jou heeft geraakt.

Onpersoonlijke groei

Cocky heeft zich een breuk gelachen om de Instagrampagina Onpersoonlijke groei. Daarop staan voorbeelden van lifestylecoaches die de meest vreemde sessies aanbieden.

Het trio vraagt zich af hoe het komt dat zoveel mensen op zoek zijn naar een coach. Volgens Joram is dit hét bewijs van de secularisatie: mensen hebben geen gesprek meer met een ouderling of dominee die wijze raad geeft.

Over de podcast Deze Week

In de opiniepodcast Deze Week nemen we de week door met, naar eigen zeggen schaamteloos christelijke krantenmaker Sjirk Kuijper, de telefoonverslaafde gelovige millennial Joram Kaat en met de altijd naar liefde in het nieuws zoekende relatie-expert Cocky Drost. Een frisse, vrolijke en scherpe blik op de actualiteit, elke vrijdagochtend om zeven uur 's ochtends op je digitale deurmat.

--:--